Thursday 23 June 2011

一切從開心出發

某年某月某日,同一個好朋友傾偈嘅時候,佢介紹我睇一篇龍應台嘅文章,標題係「給河馬刷牙」。我記得我睇完﹑抹乾眼淚之後,將呢篇文print咗出嚟,貼咗響office。我同自己講,我要好好記住佢講嘅說話。

文章裡面,龍應台同自己個仔講︰「在現代的生活架構裡,什麼樣的工作比較可能給你快樂?第一,它給你意義;第二,它給你時間。你的工作是你覺得有意義的,你的工作不綁架你使你成為工作的俘虜,容許你去充分體驗生活,你就比較可能是快樂的。」


然後佢仲話︰「當你的工作在你心目中有意義,你就有成就感。當你的工作給你時間,不剝奪你的生活,你就有尊嚴。成就感和尊嚴,給你快樂。


當眼淚流出嚟嘅時候,我肯定自己當時唔多快樂 ,因為我冇時間去做自己鍾意做嘅嘢,一切都係圍住工作轉,經常要加班之餘,亦控制唔到幾時加﹑幾時唔加,時間根本就唔係自己嘅。嗰段時間,響我個標準嚟講已經稱得上係營營役役,係生存以上﹑生活以下。


有時人真係需要當頭棒喝。雖然未至於當頭到要立刻劈炮唔撈,但係暗地裡都已經將心中個priority list重新洗牌,然後同自己講,要堅守自己嘅底線。


我從來都唔相信,一個負責任嘅員工等同一個24小時standby嘅員工。曾經有一個舊老闆同我講,如果你係一個專業嘅律師,你應該願意為工作需要而犧牲自己嘅私人時間。講得好…廢﹗首先,咩為之工作需要先?如果任何工作需要我都要仆到番嚟做嘅話,我同奴隸/賣身有咩分別?而你又點知我私人時間要做嗰件事,唔緊要得過你個「工作需要」?一個好老闆,會幫你好好守住呢條「OT線」,因為佢識得尊重你係一個有自己生活同選擇嘅人。如果你老闆開口埋口就同個客講,話會「24小時隨時為你服務」,而你先係真係做嘢嗰個,朋友,轉工啦(除非你袋份糧係肥到用嚟收買你所有時間,咁就冇嘢好講喇)。


好多人都會覺得自己冇得揀,覺得呢個世界上冇咁筍嘅工。係㗎,冇咁著數嘅事㗎。你要人工高、公司名要夠響、工時要短、老闆又有人性 ﹣ 呢啲咁正嘅工,真係唔存在㗎。所以都係嗰句,要取捨囉。唔係個個都咁好彩,份工本身可以令自己好開心。但係一般普通人,都可以追求一份容許你做令你開心嘅事嘅工,一切都視乎你捨唔捨得放手,用賺少啲錢去換早啲收工,騰番啲時間出嚟做你認為重要嘅事。如果時間真係金錢嘅話,咁調番轉諗,收少啲錢咪可以有多啲時間囉!


乜嘢對你嚟講最重要,只有你自己先知。你要點樣過你嘅人生其實與我無關。只可以講,時間一日一日咁過,有啲嘢依家唔做,遲啲唔會有得補番。你錯過同屋企人、朋友相處嘅時間,你唔理唔理嘅健康,你一直冇實踐嗰個夢想 ﹣ 有一日,當你搵夠賺夠嘅時候,可能已經過咗、冇咗,到時候就算有人可憐你,都唔會有人賠番俾你。


響呢個郁啲就用錢嚟衡量你掂唔掂嘅拜金社會,要逆向咁用錢換時間都需要唔少勇氣。但係如果依家唔勇敢啲去爭取做令你真正開心嘅事,十年八載人老珠黃/中年發福之後,先至發現自己唔知做過啲乜(淨係數得出自己買過啲乜)嘅話,變成mid-life crisis,咁又何必呢。


人係好容易迷失嘅,共勉之啦!

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews